POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego
Zarząd Główny w Warszawie
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego, Zarząd Główny
w Warszawie (zwany dalej ZG SITPChem), jako administrator przetwarzanych w nim
danych osobowych jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów
prawa w zakresie ich ochrony.
I. Postanowienia ogólne.
Art. 1
ZG SITPChem reprezentując Administratora Danych, wprowadza do stosowania
dokument pod nazwą Polityka Bezpieczeństwa Przetwarzania Danych Osobowych,
mając na względzie zapewnienie prawidłowej ochrony danych osobowych
przetwarzanych w ZG, rozumianej jako ochronę danych przed ich udostępnieniem
osobom nieupoważnionym, zmianą lub zabraniem przez osobę nieuprawnioną, utratą,
uszkodzeniem lub zniszczeniem.
Polityka Bezpieczeństwa Przetwarzania Danych Osobowych została wydana zgodnie z:
• rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady /UE/ 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE /Dz. Urz. UE.L nr 119, str.1/,
• ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych
(Dz. U. z 2018 poz. 1000)
• rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych
oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać
urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych
osobowych.
Zmiana treści Polityki Bezpieczeństwa Przetwarzania Danych Osobowych wymaga
zatwierdzenia przez Zarząd Główny.
Art. 2
Ilekroć w Polityce Bezpieczeństwa jest mowa o:
a) Ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie
danych osobowych,
b) RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady /UE/ 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE /Dz. Urz. UE.L nr 119, str. 1/
c) Administratorze Danych(AD) – jest to organ, jednostka organizacyjna, podmiot
lub osoba decydująca o celach i środkach przetwarzania informacji,
w tym danych osobowych. Administrator Danych może również przetwarzać dane
powierzone mu przez innych Administratorów Danych. W ZG SITPChem,
Administratora Danych reprezentuje Prezydium Zarządu Głównego
d) Zarząd – rozumie się przez to Zarząd Główny SITPChem (również oznaczany
skrótowo ZG SITPChem)
e) Prezydium – rozumie się przez to Prezydium Zarządu Głównego SITPChem
(również oznaczane skrótowo PZG SITPChem)
f) Osobie upoważnionej – czyli osobie posiadającej formalne upoważnienie
wydane przez Administratora danych lub przez osobę wyznaczoną,
g) Osobie świadczącej pracę – pod pojęciem osoby świadczącej pracę
w Oddziale rozumie się osobę wykonującą pracę na podstawie umowy
cywilnoprawnej (umowa zlecenie, umowa o dzieło),
h) Procesor – osoba fizyczna, prawna, organ publiczny, jednostka lub
inny podmiot zajmujący się przetwarzaniem danych osobowych, które powierzył
mu Administrator
i) Odbiorcy – osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny
podmiot, któremu ujawnia się dane osobowe w oparciu m. in. o umowę
powierzenia,
j) Danych osobowych – to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub
możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą możliwą do
zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub
pośrednio poprzez powołanie się na numer identyfikacyjny (np. nr PESEL) albo
jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne,
fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne.
W szczególności za dane osobowe uważa się dane dotyczące adresu,
wynagrodzenia, daty i miejsca urodzenia, stanu zdrowia,
w połączeniu z imieniem i nazwiskiem lub numerem identyfikującym osobę np.
numer PESEL, nr NIP itp.,
k) Przetwarzaniu danych osobowych – czyli jakiekolwiek operacjach
wykonywanych na danych osobowych, takich jak:
• odczyt – podgląd danych w formie elektronicznej i dokumentacji
w formie papierowej
• zbieranie – pozyskiwanie danych osobowych,
• przechowywanie – przechowywanie w postaci papierowej lub
elektroniczne
• zmiana – zmiany w postaci papierowej
• kopiowanie – wykonywanie kopii danych osobowych w formie
elektronicznej, kserokopii i odpisów dokumentów w formie papierowej,
• opracowywanie – wykonywanie operacji na danych osobowych –
tworzenie raportów, opracowań, sprawozdań itp.
• udostępnianie – udostępnianie uprawnionym podmiotom, instytucjom,
organom
• usuwanie – trwałe usunięcie danych osobowych w formie elektronicznej,
zniszczenie danych osobowych w formie papierowej lub taka ich
modyfikacja, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osoby, której dane
dotyczą.
l) Zbiorze danych osobowych – każdy posiadający strukturę zestaw danych
o charakterze osobowym, dostępnych według określonych kryteriów, niezależnie
od tego, czy zestaw ten jest rozproszony lub podzielony funkcjonalnie
m) Systemie informatycznym – zespół współpracujących ze sobą urządzeń,
programów, procedur przetwarzania informacji i narzędzi programowych
zastosowanych w celu przetwarzania danych osobowych,
n) Systemie tradycyjnym – zespół procedur organizacyjnych, związanych
z mechanicznym przetwarzaniem informacji oraz wyposażenie i środki trwałe
wykorzystywane w celu przetwarzania danych osobowych na papierze,
o) Zabezpieczeniu danych w systemie informatycznym – wdrożenie
i eksploatacja stosownych środków technicznych i organizacyjnych
zapewniających ochronę danych przed ich nieuprawnionym przetwarzaniem.
Art. 3
Celem Polityki Bezpieczeństwa jest ochrona danych osobowych przetwarzanych
w kartotekach, księgach, wykazach przechowywanych w Zarządzie Głównym w zakresie
określonym ustawą i rozporządzeniem. Informacje te, są przetwarzane zarówno
w postaci dokumentacji tradycyjnej, jak i elektronicznej.
Przez ochronę przetwarzanych danych osobowych należy rozumieć jako zapewnienie:
• poufności informacji – zapewnienie dostępu do danych wyłącznie uprawnionym
osobom
• integralności informacji – zapewnienie dokładności i kompletności informacji oraz
metod jej przetwarzania
• dostępność informacji – zapewnienie osobom upoważnionym dostępu do danych
w wymaganym czasie i zakresie.
Politykę Bezpieczeństwa stosuje się w szczególności do:
• danych osobowych przetwarzanych w różnych systemach informatycznych:
księgowych, edytorach tekstu itp.,
• wszystkich informacji dotyczących danych pracowników, zleceniobiorców,
członków stowarzyszenia, sympatyków itp.,
• procesorów danych osobowych, którym przekazano dane osobowe do
przetwarzania w oparciu o umowy powierzenia,
• informacji dotyczących zabezpieczenia danych osobowych, w tym
w szczególności nazw kont i haseł w systemach przetwarzania danych
osobowych,
• rejestru osób trzecich mających upoważnienia Administratora Danych (AD)
osobowych do przetwarzania danych osobowych,
• innych dokumentów zawierających dane osobowe.
Polityka Bezpieczeństwa Ochrony Danych Osobowych zawiera:
a) wykaz pomieszczeń tworzących obszar, w którym przetwarzane są dane
osobowe
b) wykaz zbiorów danych osobowych wraz ze wskazaniem programów
zastosowanych do przetwarzania tych danych
c) sposób przepływu danych pomiędzy poszczególnymi systemami
d) środki techniczne i organizacyjne niezbędne dla zapewnienia poufności,
integralności i rozliczalności przetwarzanych danych.
Innymi dokumentami regulującymi ochronę danych osobowych w Zarządzie są:
• Ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych
• Procedura postępowania w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych
Art. 4
Do obowiązków Administratora Danych należy zrozumienie i zapewnienie
świadomości bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, jego problematyki oraz
wymagań, a także organizacja bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych zgodnie
z wymogami RODO i ustawy o ochronie danych osobowych.
Do obowiązków, należy również:
• podejmowanie odpowiednich i niezbędnych kroków mających na celu
zapewnienie prawidłowej ochrony danych osobowych,
• wprowadzenie do stosowania procedur zapewniających prawidłowe
przetwarzanie danych osobowych
• egzekwowanie stosowania środków bezpieczeństwa przetwarzania danych
osobowych,
• poddawanie przeglądom skuteczność polityki bezpieczeństwa przetwarzanych
danych osobowych
• zapewnienie podstaw prawnych do przetwarzania danych osobowych od chwili
zebrania danych do chwili ich usunięcia,
• zapewnienie niezbędnych środków potrzebnych dla zapewnienia bezpieczeństwa
przetwarzania danych osobowych.
Do obowiązków osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych należy
znajomość, zrozumienie i stosowanie w możliwie największym zakresie wszelkich
dostępnych środków ochrony danych osobowych oraz uniemożliwienie osobom
nieuprawnionym dostępu do przetwarzanych dokumentów.
Do obowiązków, należy również:
• przetwarzanie danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
oraz przyjętymi regulacjami,
• postępowania zgodnie z ustalonymi regulacjami wewnętrznymi dotyczącymi
przetwarzania danych osobowych
• zbieranie danych osobowych dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów
i niepoddawaniem dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami
• zachowania w tajemnicy danych osobowych oraz informacji o sposobach ich
zabezpieczenia.
I. Wykaz pomieszczeń tworzących obszar, w którym przetwarzane są dane
osobowe
Art. 5
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się wyłącznie w siedzibie Zarządu Głównego
pod adresem Warszawa, ul. Tadeusza Czackiego 3/5.
Obszar przetwarzania danych osobowych obejmuje zamykane na klucz pomieszczenie
biurowe na trzecim piętrze budynku, wynajmowane od Administratora budynku
Naczelnej Organizacji Technicznej. W pomieszczeniu tym znajdują się szafy oraz
szuflady zamykane na klucz, w których przechowywane są kartoteki, segregatory
zawierające dane osobowe członków Zarządu Głównego, Prezydium Zarządu
Głównego, jak również dane wszystkich Oddziałów Terenowych SITPChem oraz
Zarządów tych Oddziałów Terenowych, których dane są przetwarzane m.in. w celu
realizacji zadań statutowych.
I. Wykaz zbiorów danych osobowych wraz ze wskazaniem programów
zastosowanych do przetwarzania tych danych
Art. 6
W Oddziale utworzono i wydzielono następujące zbiory danych osobowych:
a) zbiór danych członków Zarządu Głównego oraz Prezydium Zarządu
Głównego (zbiór 1) – w którym przetwarzane są, w sposób tradycyjny
(papierowo) oraz w formie elektronicznej dane: imię i nazwisko, data miejsce
urodzenia, adres zamieszkania, telefon tytuł naukowy i (lub) zawodowy,
specjalność naukowa lub zawodowa ukończone szkoły i uczelnie, stanowisko
(deklaracje członkowskie), rachunek bankowy (wniosek o pożyczkę),
b) zbiór danych członków Zarządu Jednostek Organizacyjnych SITPChem,
członków Prezydiów Zarządów tych Oddziałów oraz członków Jednostek
Organizacyjnych SITPChem (Oddziałów) → (zbiór 2) – w którym przetwarzane
są, w sposób tradycyjny (papierowo) oraz w formie elektronicznej dane: imię
i nazwisko, data miejsce urodzenia, adres zamieszkania, telefon tytuł naukowy
i (lub) zawodowy, specjalność naukowa lub zawodowa ukończone szkoły
i uczelnie, stanowisko
c) zbiór danych uczestników różnych wyjazdów, spotkań, imprez, konferencji,
sympozjum, kongresów, itp (zbiór 3) – w którym przetwarzane są w sposób
tradycyjny oraz w formie elektronicznej następujące dane: imię i nazwisko, data
urodzenia, adres nr telefonu, nr rachunku bankowego (karta zgłoszeniowa,
zgłoszenie do ubezpieczenia NNW uczestników). W przypadku osoby
niepełnoletniej dodatkowo zamieszczone są dane prawnego opiekuna ww. osoby
takie jak: imię i nazwisko, adres zamieszkania, telefon, stopień pokrewieństwa,
d) zbiór danych zawierających dokumentację księgową i pracowniczą (zbiór 4)
– w których przetwarzane są w sposób tradycyjny (papierowo) oraz za
pośrednictwem systemu informatycznego Płatnik następujące dane: imię
i nazwisko, adres zamieszkania, data i miejsce urodzenia, PESEL, nr telefonu, nr
rachunku bankowego (zatrudnienie osób świadczących pracę, zgłoszenie do
ubezpieczeń).
e) zbiór danych osób przystępujących do egzaminu, uczestników szkoleń
kursów, konferencji ( zbiór 5) – w którym przetwarzane są w sposób tradycyjny
następujące dane: imię i nazwisko, PESEL, nr telefonu (karta zgłoszeniowa).
I. Sposób przepływu danych pomiędzy poszczególnymi systemami
Art. 7
Zbiór 1 – dane ze zbioru udostępniane są członkom ZG i członkom PZG w celu
realizacji zadań statutowych, jak również są udostępniane innym osobom lub organom,
na podstawie ich pisemnej zgody na przetwarzanie danych osobowych lub
w innych wypadkach prawem przewidzianych (art. 9 ust. 2d)
Zbiór 2 – dane ze zbioru udostępniane są członkom ZG i członkom PZG w celu
realizacji zadań statutowych, jak również są udostępniane innym osobom lub organom,
na podstawie ich pisemnej zgody na przetwarzanie danych osobowych lub
w innych wypadkach prawem przewidzianych (art. 9 ust. 2d)
Zbiór 3 – dane ze zbioru udostępniane są członkom ZG oraz członkom PZG, jak
również innym osobom m.in. realizatorom zadań, osobom świadczących pracę,
procesorom w celu realizacji zadań statutowych. Uczestnictwo w spotkaniach,
wyjazdach, imprezach, konferencjach, sympozjach, kongresach, itp., jest równoznaczne
ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych.
Zbiór 4 – dane ze zbioru są udostępniane członkom ZG i członkom PZG w celu
realizacji zadań statutowych, jak również są udostępniane osobom świadczącym pracę
w Oddziale, bankowi, w którym ZG posiada rachunek bankowy, ZUS, Urzędowi
Skarbowemu oraz innym osobom lub organom, w wypadkach prawem przewidzianych
lub na podstawie pisemnej umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych.
Dane będą przechowywane przez okres 40 lat.
Zbiór 5 – dane ze zbioru udostępniane są Komisjom Egzaminacyjnym przy ZG w celu
realizacji zadań statutowych, jak również są udostępniane innym instytucjom lub
organom, na podstawie ich pisemnej zgody na przetwarzanie danych osobowych lub
w innych wypadkach prawem przewidzianych (art. 9 ust. 2d)
I. Środki techniczne i organizacyjne niezbędne do zapewnienia poufności,
integralności i rozliczalności przetwarzanych danych
Art. 8
Oddział realizując Politykę Bezpieczeństwa stosuje odpowiednie środki techniczne
i organizacyjne zapewniające poufność, integralność danych osobowych gromadzonych
i przetwarzanych w Oddziale.
Środki ochrony fizycznej przetwarzanych danych osobowych:
1) Klucze do pomieszczenia biurowego posiadają osoby upoważnione przez
Administratora Danych
2) Przebywanie osób trzecich w pomieszczeniu gdzie są przetwarzane dane
osobowe dopuszczalne jest tylko w obecności osoby upoważnionej do
przetwarzania danych osobowych
3) Dokumentacja papierowa po godzinach pracy jest przechowywana
w zamykanych szafach oraz szufladach. Klucze do szaf oraz szuflad
przechowywane są w sejfie, do którego dostęp mają osoby upoważnione
4) Dokumenty zawierające dane osobowe po ustaniu przydatności są niszczone.
Niszczenie zbędnych danych polega na trwałym, fizycznym zniszczeniu danych
osobowych w stopniu uniemożliwiającym ich późniejsze odtworzenie przez osoby
niepowołane przy zastosowaniu powszechnie dostępnych metod (niszczarki,
spalenie itp.)
Środki sprzętowe, informatyczne i telekomunikacyjne:
1) Oprogramowanie antywirusowe działające na komputerze wykrywa i eliminuje
wirusy, konie trojańskie oraz inne niebezpieczne oprogramowanie.
2) Dostęp do systemu operacyjnego komputera, w którym są przetwarzane dane
osobowe jest zabezpieczony za pomocą procesu uwierzytelniania
z wykorzystaniem identyfikatora użytkownika oraz hasła.
3) Obowiązuje zasada „czystego biurka i czystego ekranu” w celu redukcji ryzyka
nieautoryzowanego i nieuprawnionego dostępu lub uszkodzenia danych
osobowych.
4) Monitor komputera ustawiony jest w sposób uniemożliwiający podgląd
wyświetlanych danych osobom postronnym.
Środki organizacyjne:
• Administrator Danych prowadzi ewidencję osób upoważnionych do przetwarzania
danych osobowych, zawierającą w szczególności imię
i nazwisko osoby upoważnionej, datę nadania i ustania uprawnień oraz zakres
upoważnienia do przetwarzania danych osobowych (Załącznik nr 1)
• Do przetwarzania danych osobowych przetwarzanych przez Oddział mogą być
dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie nadane przez
Administratora Danych. Wzór upoważnienia stanowi Załącznik nr 2. Cofnięcie
upoważnienia do przetwarzania danych osobowych następuje każdorazowo
w przypadku rozwiązania umowy z osobą świadczącą pracę czy umowy
współpracy oraz zmiany zakresu odpowiedzialności osoby upoważnionej do
przetwarzania danych na zakres niezwiązany z ich przetwarzaniem.
• Osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych zostają zaznajomione
z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, uregulowaniami
wewnętrznymi, a także zostają zobowiązane do zachowania
w tajemnicy danych osobowych oraz stosowania przyjętych technik i środków
ochrony tych danych. Osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych
podpisują zobowiązanie do zachowania tajemnicy (Załącznik nr 2).
• Administrator Danych może powierzyć przetwarzanie danych osobowych innemu
podmiotowi, w celu wykonania usług związanych z realizacją zadań statutowych
Oddziału, ochroną osób i mienia, serwisowaniem systemu informatycznego,
usług doradczych i in., zgodnie z wymogami wskazanymi dla takich umów w art.
28 RODO.
• Dostęp do danych osobowych bez upoważnienia może mieć miejsce wyłącznie
w przypadku działań podmiotów upoważnionych na mocy odpowiednich
przepisów prawa. Instytucja państwowa w przypadku wniesienia żądania
udostępnienia danych osobowych przetwarzanych przez Zarząd Główny
zobligowana jest do pisemnego wskazania podstawy prawnej do ich otrzymania
oraz zakresu kontroli
• Stworzono procedurę postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych
osobowych (Załącznik nr 4),
I. Prawa osób, których dane są przetwarzane przez Oddział
Art. 9
Zgodnie z przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych, przetwarzanie
danych jest możliwe tylko wtedy, gdy:
a) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie
dotyczących jej danych,
b) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku
wynikającego z przepisu prawa,
c) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą, jest jej
stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na
żądanie osoby, której dane dotyczą,
d) jest niezbędne do wykonania celów statutowych oraz określonych prawem zadań
realizowanych dla dobra publicznego,
e) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
realizowanych przez Administratora Danych albo odbiorców danych,
a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
Wobec osoby, której dane dotyczą, wykonywany jest obowiązek informacyjny (Załącznik
nr 3) zgodnie z treścią art. 13 i 14 RODO o:
a) adresie siedziby Administratora Danych,
b) celu zbierania danych,
c) nieudostępnianiu danych
d) prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawianiu,
e) dobrowolności lub obowiązku podania danych.
Art. 10
Zarząd Główny SITPChem gwarantuje osobom fizycznym, których dane osobowe są
przetwarzane prawo do kontroli przetwarzania tych danych zgodnie z uprawnieniami
gwarantowanymi im przez obowiązujące przepisy prawa, a zwłaszcza do:
a) uzyskania informacji, czy taki zbiór istnieje oraz do ustalenia Administratora
Danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy,
b) uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych zawartych
w takim zbiorze,
c) uzyskania informacji o sposobie udostępniania danych, a w szczególności
informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, które dane te są
udostępniane,
d) żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych,
czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są
one nieprawdziwe, nieaktualne lub zostały zebrane z naruszeniem przepisów
prawa w zakresie ochrony danych osobowych albo są już zbędne do realizacji
celu, dla którego zostały zebrane.
Art. 11
W przypadku stwierdzenia naruszenia ochrony danych osobowych Administrator
Danych dokonuje oceny, czy zaistniałe naruszenie mogło powodować ryzyko
naruszenia praw lub wolności osób fizycznych. Administrator zgłasza fakt naruszenia
zasad ochrony danych organowi nadzorczemu bez zbędnej zwłoki – jeżeli to wykonalne,
nie później niż w terminie 72 godzin po stwierdzeniu naruszenia. (Wzór zgłoszenia
określa Załącznik 4). Jeżeli ryzyko naruszenia praw i wolności jest wysokie,
Administrator zawiadamia o incydencie także osobę, której dane dotyczą.
I. Postanowienia końcowe
Art. 12
Niniejsza Polityka Bezpieczeństwa powinna być aktualizowana wraz ze zmieniającymi
się przepisami prawnymi o ochronie danych osobowych oraz zmianami faktycznymi
w ramach Zarządu Głównego SITPChem, które mogą powodować, że zasady ochrony
danych osobowych określone w obowiązujących dokumentach będą nieaktualne.
Art. 13
Niezależnie od odpowiedzialności określonej w przepisach prawa powszechnie
obowiązującego, naruszenie zasad określonych w niniejszej Polityce Bezpieczeństwa
może być podstawą rozwiązania członkostwa/rozwiązania umowy na świadczenie pracy
lub współpracy z osobą, która dopuściła się naruszenia.
W sprawach nieuregulowanych tym dokumentem zastosowanie mają odpowiednie
przepisy aktów prawnych powszechnie obowiązujących.
Art. 14
Niniejszą Politykę Bezpieczeństwa Przetwarzania Danych Osobowych zatwierdzono
Uchwałą Zarządu Głównego Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu
Chemicznego w dniu: 04.11.2020 r.
Oryginał niniejszego dokumentu przechowywany jest w siedzibie Administratora
Danych.
Warszawa, dnia 17.12. 2020 r.